OYUNCAKÇI (Tekrar)

oyuncakci , toy , oyuncak


Bir oyuncakçıyım ben .
Hayatı istediler benden . Parçalar verdim onlara , yerleri belli olmayan , düzensiz , karmakarışık . Tek başına çok az şey ifade eden bu parçalar birleştikçe anlam kazanacaktı . Hayat birleştirdikleri parçalar kadar anlamlı olacaktı .Yap boz oldu istedikleri . Yapbozu tamamlayabilen kaç kişi oldu bilmiyorum ama bildiğim , herkes bileştirebildiği kadarını birleştirdi . Birleştiremedikleri parçaları bir köşeye saklayıverdiler
Dostluk istediler benden . Biraz hoşgörü aldım , biraz fedakarlık., birazda dayanışma . İçine birkaç tanede tahtadan  kazık atıverdim . Birleştirdim hepsini Edi ile Büdü çıktı ortaya . Yapımı en zor oyuncak oldu çünkü yapması çok uzun zaman alıyordu.
Umudu istediler benden . Hayallerine , umutlarına ulaşabilmek için emek harcanması gerektiğinden , boyalı kartonlar  , tahtadan bloklar verdim onlara . Hayal güçlerini kullanıp kendilerine maketler , modeller yapabilsinler umutlarının nasıl gerçekleşeceğini anlayabilsinler diye .
Mutluluk istediler  benden . Süslü püslü , karmaşık veya mekanik bir oyuncak vermek istemedim . Mutluluğu ne ederde , ne görünüşte aramasınlar  diye bende topaç yaptım onlara . Büyük , pahalı oyuncaklar yerine bu küçücük  , ucuz , tahtadan şey başlarını döndürsün istedim .
Aşk istediler  benden . Hayatı aldım , dostluğu , umudu , mutluluğu aldım , elimde ne kadar yalan varsa içine kattım . Sonra hepsini birleştirdiğimde bir kukla ortaya çıktı .Kuklasına en iyi hakim olanlar sevecekti bu oyuncağı  . Kimi kuklasını iyi oynattı , kimi bir süs eşyası olarak kullandı , kimi kukla hiç yalan söylemedi güzel kaldı , kimide yalan söyledikçe burnu uzayıp çirkinleşti . Çirkinleşenlerde çöpe atıldı .
Bir oyuncakçıyım ben . Oyuncak olmamak için oyuncak yapan

2010

9 yorum:

  1. kimsenin istemediğini isteyen olmamış henüz,hala umut var bence biraz...

    YanıtlaSil
  2. Ben o kuklayı hiç kullanamadım bile be... Ayrıca son cümlene bayıldım; aynı hisleri taşıyormuşuz meğer. Mükemmel yazı olmuş gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zamani gelince seninde bi kuklan olur. Sen kukla olmada gerisi önemli değil :)

      Sil
  3. Çok güzel yazmışsın ve son cümlen çok çarpıcı. Bunu mecaz olarak algılarsak biraz da tehlikeli..
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bir temenni sayılır , becerebilmek önemli :)

      Sil
    2. Öyle, belki de hepimizin temennisi. Kim oyuncak olmak ister ki.
      :)

      Sil