NE KADIN AMA


osmanli , kara fatma , fatma



         I. Dünya Savaşı’nda Kafkas Cephesi'nde savaştı .  Kurtuluş Savaşı’nda batı cephesinde silah ve adam kaçırma faaliyetlerinde bulundu . İzmir’in ve Bursa’nın Yunan işgalinden kurtuluşu için savaştı. Yunan birliğine esir düştü ve kaçmayı başardı . Onbaşı olduğu dönem birliğiyle cephe gerisine saldırı düzenledi ve 25 yunan askerini esir alarak geri döndü. Birliği ile I., II. İnönü Muharebesi, Sakarya Meydan Muharebesi ve Dumlupınar Meydan Muharebesi’nde çarpıştı. Çatışmalarda defalarca yaralandı , esir düştüğünde günlerce işkence gördü .  Sonunda onbaşı olarak girdiği ordudan üstteğmen olarak emekli oldu ve emekli maaşını Kızılay’a bağışladı .

       Sanki bir film senaryosu gibi değil mi ? Belki bu anlattıklarımı bir film olarak izleseydik ne kadar da abartmışlar diye düşünecektik . Üstelik bunları yapan bir erkek bile değil . Bunları yapan Fatma Seher Erden . Nam-ı diğer Kara Fatma . Bilmediğimiz tarihimizin parçalarından biri , kahraman Anadolu kadınlarından biri sadece. Eşini Sarıkamış’a şehit verdi , kardeşi ve oğluyla beraber savaştığı zamanlar oldu , aklını yitiren kızının  evladını sahiplendi . Tüm bu acılara benim için katlandı , senin için , bizim için katlandı . Onun yaşadığı acıları bizde yaşamayalım diye katlandı.

      Kara Fatma , bu ülkenin unutulan kahramanlarından biri . Sağolsunlar , ruhları şad olsun o Kara Fatma’ların , Nene Hatun’ların , Şerife Bacı’ların . Bizi bu kadar düşündükleri için mekanları cennet olsun .

12 yorum:

  1. Çok önemliler gerçekten.
    mekanları cennet olsun..

    YanıtlaSil
  2. Allah rahmet etsin, mekanları cennet olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar,
    Paylaşımınızı çok beğendim ellerinize, emeğinize, düşüncenize sağlık. Bir ülke geçmişini hiç bir zaman unutmamalı yoksa yok olmaya mahkumdur....
    Bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da bekliyorum. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm…..:))

    YanıtlaSil
  4. Kara Fatma ismini bir böcekle anmak nedenli basitlik, hangi soysuz türettiyse artık ejdadı bozuklar.

    YanıtlaSil
  5. Allah rahmet eylesin :( Bloğunuzu takibe aldım bana da beklerim.İstanbuldaki farklı mekan ve lezzetlerle ilgili paylaşım yapıyorum.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar,
    Bloğunuzu yeni keşfettim ve harika bir post ile karşılandım. Emeklerinize sağlık. Harika bir paylaşım...
    Sizi izlemeye aldım, bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Tekrar görüşebilmek dileğiyle,
    İzmir'den sevgiler...

    YanıtlaSil