NERDE O GÜÇLÜ KADINLAR

alone , yalniz , alone man , yalniz adam
       

                İlişkilerime baktığımda temelde hep güçlü olduğunu düşündüğüm bayanlara yöneldiğimi gördüm  . Neden böyle yapmışım diye düşününce de temelinin aileme dayandığını fark ettim . Annem yaşadığımız onca felakete , onca  zorluğa rağmen hep ayakta kalabilen , eşinin arkasında durup ailesinin temellerini sağlam tutmaya çalışan gerçekten güçlü bir kadındı  . Keza teyzelerimde öyleydi . Onlarda tek başlarına hayata atılıp , hem özgürlüklerini , hem de prensiplerini korumayı becerebilmişlerdi .  Teyzelerimin  bekarlık dönemimde haftanın en az 3-4 günü onların evinde yatıp kalktığımdan onları çok fazla gözlemleme imkanı bulmuştum .Yani hayatımın çocukluk ve ergenlik dönemi güçlü bayanların eşliği altında geçirmiştim kısacası .
              Büyüdükten sonraysa hep onlara benzediğini düşündüğüm bayanları hayatıma sokmuştum . Bu bayanların anlattıkları kendi yaşam hikayelerini hayranlıkla dinleyip . “Vay be” demiştim kendi kendime . “Ne kadar muazzam bir karakter” Bir çok engelle baş edip , feleğin çemberinden geçmeyi başarmışlar , zorlukları alt etmeyi bilmişlerdi  . Gerçektende öylemiydi peki . Kesinlikle HAYIR !  Ben sadece onların anlattığı süslü hayat hikayelerine odaklanmış , o içinden çıktıkları zor durumlardan aslında mecbur oldukları için çıktıklarını fark edememiştim . O engeller kendi istekleri dışında hayatlarına girmiş ve başka çareleri olmadıkları için mücadele etmek zorunda kalmışlardı .Onların güçleri sadece zorunluluktan geliyordu yani  . Hayatlarının diğer bölümlerine baktığımdaysa hayatlarını hep korkaklıkla , bir şeylerden kaçarak , zoru görünce hemen yelkenleri indirerek geçiren insanlar olduğunu gördüm . Ki bu bayanlardan biri.  , benim hayranlığımı kazanan o mücadelesinin aslında pişmanlıklarla dolu olduğunu kendisi itiraf etmişti .
              Atlarsan atlarım diyen ben atladığımda kaçıp gitmiş , sen ölmeden önce ölmek isterim diyen beni öldürmüş , seni hiçbir şekilde bırakmam diyen ilk fırsatta kaçmış , bana yardım edebilecek kim var ki diyince önce  “ben” diyen sonra bir tekmede kendi atmıştı . Kalbim beni yanlış insanlara mı yöneltmişti yoksa artık o beni büyüten , o güçlü kadınlara benzeyen kadınlar benim neslimle birlikte tükenmiş miydi ? Hani nerde annem gibi eşinin arkasında durabilen , hani teyzelerim gibi hayatla kendi kaideleriyle mücadele edebilen , hani arkadaşımın eşi gibi okulu 1-2 sene uzatacağına kesin gözüyle bakılan birini adam edip 4 senede bitirten , hani arkadaşımım yengesi gibi cesaretli , hani nerde benim kurtuluş savaşında cepheye mermi taşıyan kahraman ninem .
             Bozulan karakterler miydi yoksa benim onlardan beklentim olması gerekenden fazlamıydı bilmiyorum . Ama belki de suçu bayanlara  atmak yerine birazda kendime bakmalıyım . Sonuçta ben izin verdiğim için oldu her şey . Süslü hikayelerin , büyük lafların benim içimde aynı büyüklükte beklentiler oluşturmasına engel olmalıyım ama  beklentisiz bir ilişki neye yarar ki , ne kadar kalıcı olabilir ? Belki de tercihlerim yanlıştı yada onların önüne bir amaç koymalıydım . Bilemiyorum belki de çevremdekilerin söylediği gibi  ilişkilerde sürekli orta yolu bulmaya çalışmak yerine kavga gürültü çıkararak kendi üstünlüğünü kabul ettirmeye çalışmak gerekli .

19 yorum:

  1. sevgili eserce..kadınlarımız yine güçlü,yine erkeklerinin arkasında duruyor ,aslında doğru olan ne biliyor musun ?kadınların gizledikleri güçlere izin verebileçek erkeklerde..bir kadına o güçü yansıtmasına izin verirsen güçlüdür kadın, yoksa eh sende kadın aklı dediğin anda ne güç kalıyor ne kadın...

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar samimi ve güzel bir paylaşım; teşekkürler!

    YanıtlaSil
  3. fazlamı beklenti içine giriyoruz şu hayatta acaba?
    Evet gerçekten güzel bir paylaşım olmuş,yüreğinize ve kaleminize sağlık
    tşk..

    YanıtlaSil
  4. Osmanlı zamanında kadınların gücü neydi, şimdi ki zamanda nasıl ?

    Artık eşitiz. Yıllar geçtikçe bu eşitlik daha da sağlamlaşacak.

    Şu da var toplumda güvensizlik diz boyu. Ne erkek kadına adam akıllı güvenebiliyor, ne de kadın erkeğe.

    Böylece ilişkiler yürümüyor.

    Bir de kadından ziyade erkek güçlü olmalı ki kadın anca güçlü bir erkeği sevebiliyor.

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Eserce öncelikle kalemine yüreğine sağlık.Güzel bir yazı olmuş.Halen güçlü kadınlar var hayatta ailesi çocukları sevdikleri için mücadele edebilen.Ama yaşadığı bir takım sıkıntılı durumlardan mecburiyetle kurtulmuş ve bunun ardına saklanan kadınlarda var.Bir bayan olarak belki biraz aşırıya kaçacak ama ne yazık ki sırtnı bir erkeğe dayayarak yaşayan hanımlarda var.Hiç bir şeyle mücadele etmeyen erkek değilmi bana bakmak zorunda diyen niye ben fedakarlık ediyorum ki o etsin diyen ki ben bunlara akıllı geçinen zavalılar diyorum.Neyse ben çok uzattım hanımlar taşlıyacak beni:))

    YanıtlaSil
  6. ben artık erkeklerim yanlarında güçlü kadın görmekten kortuklarını düşünüyorum.
    En azından türkiye için geçerli olan şey bu.
    Bir adam kendinden daha güçlü bir kadınla yaşayamıyor.Komplekse giriyor..
    Çevrene bakarsan eminim bunlardan çok görürsün.Neden kadınlarımız artık yalnız..Çünkü artık daha güçlü ve daha eşitiz sanırım.
    Keşke herkes senin gibi gerçekten güçlü kadınlar istese hayatlarına..

    YanıtlaSil
  7. Sayın Eserce,
    Güzel ve keyif veren bir yazı idi elinize sağlık.
    Sanırım geç kaldığım için düşüncemi sevgili yorum sahipleri yazmışlar oysa ben yinede yazayım.
    Gerçekten kadınları güçsüz kılan biz erkekleriz hafif bir ses çıkarttıkları zaman sen sus o nasıl konuşma, yada kadına yakışıyor mu deyip susturuyoruz oysa bilinmeli ki asıl güçsüz biziz ki o güçlü bildiğimiz kadınları susturuyoruz tahammül edemiyoruz. Ne mutlu ki öyle bir ailenin terbiyesi altında büyümüssünüz.
    Sevgi ve saygılar

    YanıtlaSil
  8. Güçsüzlüğe bağlı olan yanlışlar yapılıyor hayata ben buna inanıyorum.kadın erkek farketmez.birini hayatına almışsın onun ne istediğini blen güçlü bir insan zannetmişsin.sonra ben yapamayacağım diyip kaçıp gidenlr,istediğinin sen olmadığını anlayanlar veya o anki yalnızlığından güçsüzlüğünden sana sarılanlar,kendini anlatmakta aciz olanlar vesaire.güçlüyüm diye ortada gezen bir çok insan hata yapıyor ve birileri inciniyor,güvensizleşiyr kadına ya da erkeğe karşı farketmiyor.

    YanıtlaSil
  9. Sevgili Eserce...ben ve 3 arkadaşım o güçlü kadınlardanız gerçekten...

    mesela bizde güçlü olamayan erkeklerden şikayetçiyiz...bizim evimize hiç usta girmemişti çünkü babam herşeyi tamir ederdi.

    onu giyme çok açık, o kim, gelme gitme demedi asla babam bana GÜVENDİ...yüzüne asla kara çalmadım.

    babam bizi terk edip gittiğinde de, güçlü olmak zorundaydık...hayat karşımda dimdik erekte olmuş biçimde beni bekliyordu...hiçbir penis hayat kadar sertte değildi...

    sen Atlama ben atlarım diyen kaçıp gitmiş , sen ölmeden önce ölmek isterim diyen beni öldürmüş , seni hiçbir şekilde bırakmam "kadınım " diyen ilk fırsatta kaçmış , bana yardım edebilecek sadece o var dediğimde beni sırtımdan vurmuş üstüne üstlük ben kazık atmışım gibi bir eda bir hal alınmıştı peki ben nerede yanlış yapıyordum? hayata karşı güçlü durmaya çalışarak mı yoksa hayata karşı yanlış yerde mi duruyordum? kimbilir..


    "biz çalışan ve güçlü kadınlardık"
    adlı yazım da kadın gözüyle linktedir...

    http://yaslidogmusgenckadin.blogspot.com/2010/01/biz-calsan-ve-guclu-kadndk.html

    Sevgiyle...insanlıkla...

    Yaşlı Doğmuş Genç Kadın

    YanıtlaSil
  10. cinsiyet farketmezcesine insanlarda parayla gelen bi gucluluk dusuncesi malesef toplumu bu hale getiriyor..kadinlarin calistikca biseyleri basardikca erkeklere minnetlerinin kalmadigini dusunmesi malesef eskileri arattiriyor örnegin eskiden bu kadar cok ayriliklar yada cekip gitmeler yoktu evliliklerde simdi bi kuru inatla bitiyor hersey cunku kadinin minneti yok basar gider calisiyor var parasi guclu falan filan ,esitlige bisey demiyorum ama kulturunu,gelenegini ,görenegini unutmamali insan!!!sayginin yitirilmedigi bi iliskide iki tarafinda guclu olabilcegini dusunuyorum ..bence sen ,senin beklentilerinin coklugunu degil de malesef ki kadinlarin parayla kazandiklari guc sayesinde yitirdiklerinin coklugunu anlatiyorsun :(

    YanıtlaSil
  11. Oysa erkekler güçlü ve zeki kadınları sevmezler.Onlardan korkuyorlar kanımca.Tabiri caizse kafası herşeye basan biriyle beraber olmak zordur.Cesaret de ister aslında. Hani "yürütebilmek" denilen şey budur...

    Çok kez başıma geldi.İlgi alanları geniş ve merak duygusu sınır tanımaz birisi olduğum için cidden çok kez başıma geldi."Uyuşamamak" denilen şeyi hissettim.Neydi?

    "Ben kız arkadaşımın öyle erkek gibi futbolla ilgilenmesini istemem" diyen kendince kültür abidesi,bana göre halen kimlik çatışması yaşayan kişiler tanıdım.He sevgilim de oldu böyle tiplerden.Nasıl oldu? Ee gönül işte!

    Ama zor be! Bir erkeğin bunu kabullenip de öz eleştiri yapması!
    Tebrik ettim efenim!

    Sonuç olarak,biz her daim güçlüyüz ve oldukça da zeki:)

    YanıtlaSil
  12. Yazını okuduktan sonra düşündüm de Erkek olsaydım heralde sürekli ağlayan bir kadınla beraber olmazdım ben. Evet her insanın zayıf tarafları, kırılganlıkları, zaafları vardır yenildikleri ama hayata karşı ayakları yere basarak dik durmak o kadar zor olmasa gerek, güç olmasa bile bunun tanımı özgüven ve dirayet olabilir...sevgiler..

    YanıtlaSil
  13. ~~BUBENMİSHİM

    O güçlü kadınların sayısı eskisi kadar çok değil malesef . Zaten sorun o gücü görebilmek değil , o güce sahip olana sahip olabilmek :) Şanslıysam onlardan biride bana denk gelir ama yoksa vay halime diyeyim ben :)

    ~~ALİZAFERSAPCİ

    Asıl ben teşekkür ederim :)

    ~~HAZAL

    Bence biz olması gerekeni bekliyoruz yoksa beklentimizde bir fazlalık yok :)

    ~~EVREN – SAHNE

    Bende tamamen eşitlikten yanayım , benim yaptığım veya yapacağım her şeyi karşı tarafında yapma hakkı vardır . Erkek zaten bunu kaldırabiliyorsa güçlüdür ama kadınlar nedense asarım , keserim , yedirtmem , giydirtmem tavırlarını güçten sayıyorlar gibi geliyor bana . Güç kendine güvenmediğin için karşındakine de güvenmemekse , bu yüzden hem kendine hem karşındakine hayatı zindan etmekse kalsın , ben öyle gücü almayayım :) Ama kural böyle , yalandanda olsa bunları yapmak lazım galiba :)

    YanıtlaSil
  14. ~~AŞK GÜNEŞİ

    Allah erkekleri o tip kadınlardan korusun , onlar ocak söndüren kadınlar , her şeyi kadınlıklarıyla elde eden kadınlar .Uzak durmak lazım :)

    ~~AYSUN

    Arkadaşımın annesi bile bana ; senden daha fazla maaş alan biriyle sakın evlenme demişti :) Sadece erkekler değil , kadınlarda çevrelerindeki erkeklerin güçlü kadınlarla olmasını tasdiklemiyor . Böylesine garip bir durum içindeyiz . Ama bence erkeğin gücünü belirleyen asıl şey kadındır .

    ~~HAYKIRIŞ

    Bence güçlü olan kadın zaten bunları kaldırmaz , böyle şeylere izin vermez . Bu hem erkeğin hemde kadının güçsüzlüğüdür :)

    ~~IT'S ME!

    O da ayrı bir konu zaten . Güçsüzlüğünden can yakanlar , kendine güvenemediğinde hemen kaçıp gidenler. Aşkın hayatın bir parçası olduğunu unutup , hayatla aşkı iç içe gördüğünde korkanlar , bir başkası yüzünden masum birinin canını yakanlar. Bu böylece uzayıp gider . Güçsüz insan çok , örnekleride çok

    YanıtlaSil
  15. ~~YAŞLI DOĞMUŞ GENÇ KADIN

    Bahsettiğim her şey erkekler içinde geçerli . Ben bir erkek olarak konuya baktığım için hedefimde bayanlar var . Yoksa bayanlar kadar erkeklerde de çok fazla güçsüz var . Hayat hepimize istediklerini verir inşallah

    ~~sELIFm

    Hani Avrupalı olalım demişiz ama Avrupalı olacağız diyede kendimizden vazgeçmişiz . Geleneğimizi , kültürümüzü günümüze uyarlamak yerine onu tamamen halı altına itmeye çalışıp bambaşka bir kültürü sahiplenmeye çalışmışız . Sonuçlarıda ortada .


    ~~NoNeLeSS

    İnsan gururla taşımalı öyle birini yanında . Hem erkek hemde kadın için söylüyorum , yanında ne yaptığını bilen , zeki , güçlü bir insan olması kadar güzel bir şey olabilirmi bir çift için

    ~~CECİLİA

    Maalesef artık zor o dediklerin . İşin kolayına kaçmak varken niye mücadele edesin değimli :)

    YanıtlaSil
  16. Eğer İznin Varsa eserce blogumda paylaşmak istiyorum...çok çok beğendim yazını yüreğine sağlık...

    YanıtlaSil
  17. tabiki paylaşabilirsin , teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  18. bence kimse yanındakinin de yükünü kaldırmaya kalkışmamalı bu hayatta,kimse diğerine yük olmamalı.

    YanıtlaSil
  19. En azından destek olabilmeli ama

    YanıtlaSil