KUSURA BAKMASIN KİMSE !!! (Yeniden)

house , high house



KUSURA BAKMASIN KİMSE !!!

             Biz küçükken sevdalar başka yaşanırdı . Sevda gibi sevdalar yaşanırdı o zamanlar . Sevdiğini söyleyen bunu gerçekten hissettiği için , çıkarsız , yalansız söylerdi . Kutsaldı sevda adeta . Bu yüzden sevda içine yalan dolan katılmaması gereken bir şeydi tıpkı bir kutsala katamayacağınız gibi . Sevdalının totemiydi sevilen . Hayaller olurdu , gerçekleşmesi için dua edilen , dualar olurdu kendin için değil sevdiğin için . O mutlu olsun diye dua ederdin ben mutsuz olsam da olur diye . Biz küçükken sevdalar sevdaydı yani . Abilerimiz mektuplar yazar bizimle yollarlardı sevdiklerine . İçinde smile'lar olmazdı bu mektuplarda , kısaltmalar olmazdı . Olduğu gibi yazılırdı bütün duygular , yazılması gerektiği gibi , söylerken ağızdan çıkması gerektiği gibi yazılırdı . Neyse oydu işte herşey . Sevgiyi bir sınav kağıdı sanmazdı kimse , kendini bir sınavda hissetmezdi , çünkü bilirlerdi ki bu gerçeği test etmenin bir anlamı yoktu . Adı üstünde gerçekti işte , neyse o dedik ya , bütün toplamalar , çıkarmalar , çarpmalar , bütün formüller aynı sonucu verecekti . Kasetler doldurulurdu sevgiliyi anlatan , özlemi , duyguları anlatan şarkılarla . Sevdalının dili olurdu şarkılar , çoğu zaman ağızdan çıkmayan kasetlerden çıkardı . Pencerelerin altında beklenirdi o zaman , sevdiğinin gül yüzünü bir anlığına olsa da görebilmek için . Farkettirmeden voltalar atardın arkadaşınla sokakta .Her defasında farkettirmeden onun camına bakardın . Gerçekti işte o zaman sevgiler . Sevdiğine ulaşabilecek her yolu denerdin , her yolu ona çıkarırdın . O yüzden kusura bakmasın kimse . Ben gerçek sevdalar gördüm . Bilirim o yüzden gerçek sevdayı . Sevdiğinin gözlerindedir , sesindedir , duruşundadır o sevda
                Sonra gün geldi attık üzerimizden küçüklüğü , delikanlılığa adım attık . Ben delikanlılığa adım atarken evimde değildim . İlim öğrenmek için ayrılmıştım evimden ve tanımadığım , bilmediğim küçücük bir şehirdeydim . 17 yaşındaydım ve hayatı yeni tanıyordum . Ben o küçücük şehirde son delikanlıları gördüm , gerçek delikanlıları . Sevdayı , dostluğu onlardan öğrendim ben . Yalansızlığı , dürüstlüğü ,sabrı öğrendim onlardan . beni o son delikanlılar büyüttü . Dostluğun aslında ne olduğunu gördüm . Sevda kadar değerliydi bizim için . Hastalandığımda belki annem yoktu başımda bekleyen ama dostum vardı . Ben yatağın içinde tir tir titrerken dostumdu benim saçımı okşayan , bana ilaç getiren , hastaneye götüren . Cebimizdeki son paraları birbirimizle paylaştık , paylaşmayı ben onlardan öğendim . Gün geldi beraber aç kaldık , paramız yoksada haysiyetimiz var dedik , aza tamah etmeyi orda öğrendim ben , doyduğumuzdaysa hep beraber doyduk . Aynı tabaktan yedik , aynı evi paylaştık , birbirimizin sigarasından içtik , dertlerimizi paylaştık birbirimizle , hayatımızı paylaştık . Birbirimizden çok farklıydık ama biz ruhumuzu paylaştık . İşte ben adamlığı onlardan öğrendim . Bizde hatalar yaptık , kalp kırdık , sevdiklerimizi üzdük ama hataylısak özür dilemesinide bildik . Aşk acısı çektik , birbirimizin omzunda ağladık , bir derdimiz sıkıntımız olduğunda diğeri hemen onun yanında oldu , derde dermen olmaya çalıştık . Onlar son delikanlılardı . O yüzden kusura bakmasın kimse . Ben onlarda gerçek sevdayı gördüm . Bilirim o yüzden gerçek sevdayı . Sevdiğinin gözlerindedir , sesindedir , duruşundadır o sevda
            Dedim ya ben sevdayı onlardan öğrendim . Onlar sevdayı sevda gibi yaşarlardı . Sevgilerine , sevdiklerine sahip çıkardı onlar . Korurlardı birbirlerini , bilirlerdi ki sahipsiz değillerdi . Onlar için engel yoktu , engeller neydi ki onlar için . Onlar birbirlerinden güç alırlardı . Sevdiğine Hayatım derken bunu sırf bir tanımlama , güzel bir söz olarak kullanmazlardı . Onlar gerçekten birbirlerinin hayatıydı .Biri olmadan diğeri nefes alamazdı. Ben , sen değildi onlar , bizdi . Birini diğerinden ayrı düşünemezdin , düşüremezdin onları yere ,onlar beraberken . Onlar birbirinin sevgilisi olmaktan önce birbirinin eşi olmuşlardı . Onlarında bizim gibi problemleri, sorunları , sıkıntıları vardı . Onlarda bu hayat içinde zorlanıyorlardı . Ama dedimdi ya onlar tekil zamir değillerdi , çoğuldu onlar . Dertleride tekil görmezlerdi . Birinin sıkıntısı diğerinin sıkıntısıydı , iki kişi giderlerdi herşeyin üstüne . Hayat onlar içinde zorluydu ama bizimki kadar değil . O yüzden kusura bakmasın kimse . Ben onlarda gerçek sevdayı gördüm . Bilirim o yüzden gerçek sevdayı . Sevdiğinin gözlerindedir , sesindedir , duruşundadır o sevda
           Delikanlılığında sonlarına yaklaştık şimdi . Artık o sevdalar geride kaldı . Her yer yalan dolan . Kelimeler anlamını yitirdi , ayağa düştü artık . Kirlettiler sevdaları .Kimse kimseye sahip çıkmıyor . Zoru gören soluğu başka bir sevgilide alıyor . Paylaşmayı öğretmemiş kimse onlara . Sadece güzel şeyler paylaşılmaz , paylaşılan madde değildir dememiş kimse . Önce ben diyor artık herkes . Maskelerle dolaşan şarlatanlar var her yerde . . Bilemiyorsun ki o maskenin ardında ne var . Ne çıkacağı bellimi arkasından . Çıkan yalanlar ne olacak . Kendini kandıranların bizi de kandırmasına ne diyeceksiniz ? Beni olduğum gibi kabul et en büyük korkaklığımız değil mi ? Senin için mücadele edemem ben , senin için bazı şeylerden taviz veremem demek değilmidir bu ? Kimse sana başka bi insan ol demiyorki ? Sadece daha huzurlu , daha makul olabilmek için istenen şeyler , oda becerebildiğin kadarı , neden bu kadar batar . Eğer ki bu tek taraflıdır , eğerki sadece bir taraftan sürekli taviz bekleniyordur . O zaman beni olduğum gibi kabul edeceksin arkadaşım o huzur sadece seninle sınırlı olamaz , köle ticareti çok uzak bi geçmişte kaldı . Dedim ya artık herkes maskelerle dolaşıyor . Ama ben anlarım arkadaşım . O yüzden kusura bakmasın kimse . Ben gerçek sevdayı bilirim . Sevdiğinin gözlerindedir , sözlerindedir , duruşundadır o sevda

22 yorum:

  1. bir solukta okudum.müthiş bir yazı.:)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler, iyi bir paylaşım.

    YanıtlaSil
  3. kim anlamaz ki zaten sevdanın gerçekliğini; anlanır.. bence asıl sorun giydiğimiz umursamazlık zırhında. ortama uyum sağlamak adına giderek kalınlaşır insanın derisi, "böyle yaşanırmış demek ki" der.. olanı sorgulamaktan ziyade kabul eden bir yapısı var insanın, sorun burada..

    YanıtlaSil
  4. sevmek her zaman zordu ama şimdi eziyetli diyebilirim ...

    YanıtlaSil
  5. Selam..
    Artık o sevdalar geride kalmadı,kelimeler anlamlarını yitirmedi yok ben inancımı yitirmedim henüz direniyorum.SEVGİLERİMLE POLYANNA BURSA ŞUBESİ:))

    YanıtlaSil
  6. ~~It's me!
    Teşekkür ederim , bende bir solukta yaşadım :)

    ~~alizafersapci
    Ben teşekkür ederim :)

    ~~mefisto
    Sorunda orda zaten ben ortama uyum sağlayamadım . Her seferinde ulan bu sefer bende can yakıcam diyorum ama olmuyo :)

    YanıtlaSil
  7. ~~Bekriya
    Kendi adıma eziyetten ziyade artık korkutucu :)

    ~~Aşk Güneşi
    Ben sadece kendi yaşadıklarıma ve şahit olduklarıma dayanarak belirttim yazıdakileri , elbetteki bizim gibi düşünenlerde var , sadece daha ben öyle birini hayatıma sokamadım hiç. Bu arada ne çok polyanna var ya :)

    YanıtlaSil
  8. bu işte bir terslik var..
    herkes eski sevdaları bu kadar özlerken, herkes o tertemiz sevdaları özlerken, neden hala kirleniyor sevdalar..

    birileri samimi değil o halde..
    birileri bizi kandırıyor eski sevdaları özlüyorum derken..

    *sakın yanlış anlamayın, sözüm size değil..biz sözün samimiyetini kalbimizec değmesiyle ölçeriz.. değiyorsa samimidir mesela yok.. tıpkı sizinkiler gibi.

    sevgiler..

    YanıtlaSil
  9. Bizi kesin kadırıyorlarda , bence daha çok kendilerini kandırıyorlar . Ondan sonra bizi kandırmasıda kolay oluyor :)

    YanıtlaSil
  10. Haklısın Eserce bende henüz öyle birini hayatıma sokamadım.Ama umut dünyası işte:))

    YanıtlaSil
  11. bir şeyler hep düşünmediğin zaman başına geliyor nedense, sorgulamadığında... ama en önemlisi inanmaktan vazgeçmemek :)

    YanıtlaSil
  12. SEVDALAR NE BİTTİ NE TÜKENDİ SIRLANDI SADECE. SEVGİLERİMLE.

    YanıtlaSil
  13. süper bi yazı olmuş...ama inancını kaybetme..vakti gelince o gelir senin bulur..demek istiyorum ...

    YanıtlaSil
  14. mefisto'ya katılıyorum, konuyu çok güzel irdelemiş.

    YanıtlaSil
  15. bana sorsalardı sevdayı aşkı anlat diye sevda ve aşk sevgilinin topal bacağını düz görmektir derim ..biz büyüdük kirlettik dünyayı dünyada yaşanan sevdaları ...sevgi ve dostlukla..

    YanıtlaSil
  16. ~~Aşk Güneşi ~~ hedonistt ~~ sufi ~~ kutupayusu ~~ Evren – Sahne ~~ bilge


    Her ne kadar azalmış olsada inancımı kaybetmedim hiç . Şans birazda :)

    YanıtlaSil
  17. yazının beni etkileyen kısmı eski sevdalar yeni nesil asklardan ziyade on yedi yas dostluklarıydı..kucuk bir sehir eski bir yatakhane ve samimi kucuk yureklerin kocaman dostlukları..hey gidi gunler

    YanıtlaSil
  18. En şanslı olduğum durumlardan biridir heralde bu . Çok iyi , sıcak bir dostluk ortamım vardı üniversitede . Gerçekten hey gidi günler :) Birde merak ettim neden bitmeyen kasım :)

    YanıtlaSil
  19. kasım huznun mevsimi..benim huzunlerimle kesisince de bitmeyen bir zamanda kaldım..tutsak

    YanıtlaSil
  20. Benim içinde kasım mutluluğun mevsimidir , o yüzden sormuştum :)

    YanıtlaSil
  21. selamlar şeytanımsı melek...yazdığın yazılar çok hoşuma gidiyor ve neednse hepsinde kendimi buluyorum...ve eeğer iznin varsa bu yazdığını kendi facebook profilimde paylaşmak istiyorum...tabii ki kaynak belirterek..;) şimdiden tşk...

    YanıtlaSil
  22. tabiki paylaşabilirsin , yazılarımı beğenmene sevindim :)

    YanıtlaSil