YOKSA SİZ HALA GREASE'İ İZLEMEDİNİZMİ :)



--> -->
Şimdi nerden nereye diyeceksiniz ama oldu bir kere , mazur görün beni :) En son gösterime giren 7 kocalı hürmüz’ün ne filmini ne de fragmanını izledim ama müziklerine bir bakayım dedim , gerçekten çok güzel olmuş . Özellikle vokaliz grubu kendi tarzlarıyla farklı bir hava katmışlar . Bu filmin albümünden iki parça çok hoşuma gitti . Birincisi yıllarca Nurhan Damcıoğlu’yla andığımız “Yangın var” şarkısının erkekler tarafından yorumlanmış olması ikincisi ise yine bir bayan yorumuyla dinlediğimiz Ezginin Günlüğü’nden “Bana bi koca lazım” şarkısına erkek yorumununda katılıp , şarkının “Bu gece lazım” olarak değiştirilmesi ve zaten eğlenceli olan şarkının dahada eğlenceli hale getirilmesi . Ben bu şarkıları dinlerken aklıma müzikaller geldi . Tabi müzikal diyince akla gelen ilk filmlerden Grease :)
Tamam ben o dönemde yoktum , belki babamla annem bile birbirlerinden haberdar değildi ama müzikal deyince benim aklıma ilk Grease gelir . Çok basit bir konusu olsa da , müzikleriyle kareografileriyle , danslarıyla 20 sene sonra bile tekrar gösterime girip hatırı sayılı bir hasılat elde edebilmiş bir filmdir . Filmi izleyen erkeklerin çoğu Sandy’e hasta olmasına rağmen ben kısa saçlı , uyuz , ukala , içten pazarlıklı Betty’e hastaydım :) Fazla söze gerek yok , aşağıda wikipedia ve sözlüklerden toparladığım filmle ilgli yorumlar var .
Wikipedia
Film için eleştirmenlerin birçoğu "zamanın ötesinde" tanımını kullanırken bir kısmı "1950'lerin sonu 60'ların başını anlatan, 70'ler yapımı bir 90'lar filmi" tanımlamasını tercih etmektedirler.
Sözlükler
• Her izlendiğinde insanın dans etmek ve şarkı söylemek istemesine sebebiyet veren çok eğlenceli film. muhteşem bir soundtracki vardır ayrıca insanın içini kıpır kıpır bir hale getirir.
• çeşitli oynak kalça hareketlerini hiç çekinmeden ve garipsemeden yapan erkek oyuncularına saygı duyduğum müzikal
• hiç sıkılmadan yüz kere izleyebilceğim, her izlediğimde de acayip etkilendiğim süper bir film. hele o şarkılar...sanırım 1978 yapımıydı. artık bir klasik haline gelmiştir. lisedeyken benden başka kimse bilmezken üniversitede sorduğum herkes filmi bildiği için bana ''vay be demek üniversite kültürü buymuş.'' dedirten film. ayrıca zamanın modasını ve hit şarkılarını da yansıtır.ben sondaki göğe yükselme sahnesini hep e.t. ile özdeşleştiririm nedense. insanı alır da götürür yaşamadığı ama hep olmak istediği zamanlara.
• sonunda esas oğlan ve esas kız beraber arşa yükselirler arabayla ve o kadar süre gerçekçilikten kopmayan filmin içine ederler, oraya kadar herşey güzel ilerler, babidop şubibop danseder elemanlar, güzeldir.
• keşke bu filmin içinde yaşasaydım dediğim yegane film olma özelliği dışında müzikleri ve danslarıyla insanı cezbeden bir klasik.filmin soundtrack albümü hala satılıyor.hatta biraz zorlarsanız vcd'sini veya dvd'sini de bulabilmeniz mümkün dükkanlarda.bir zamanlar trt de verildiğinde videoya kaydettiğim ama sonra abimin üzerine yılbaşı gecesi revü kızlarını kaydetmesinden dolayı son 2.5 dakikasına sahip olduğum film oluyor aynı zamanda grease 2'yi pek beğenmedim,tavsiye etmiyorum.ama grease'i bulursanız mutlaka izleyin.
edit:artık vcd'sine sahip olduğum film.
• en mutsuz insani bile gulumsettirebilecek, nese dolu, girgir samata muzikal. john travolta saturday night feverda yetenegini kanitladiktan sonra bu filmle de buyuk sukse yapmistir. karakterler, diyaloglar, koreografi ve danslar mukemmeldir. ust uste izleseniz bile baymayacaginiz ender filmlerdendir.
• izlediğim en güzel müzikallerden biri..konu her nekadar basit olsada..kareografi..o müzikler ve karakterler muthis..
• sinemanın sadece ekşın(!)dan ibaret olduğunu sanan hödük seyircilerin bile hoşuna giden süper film.
• eskimeyen filmlerden biri. film vizyona girdigi dönemde o kadar basarili olmustur ki yapimcilar bile bu kadarini beklemediklerini itiraf etmisleridr. o yillarda olivia newton ve john travolta nin birer idol e dönüsmesine neden olmustur. aslinda oldukça dandik bi konusu olmasina ragmen çok sevilmistir. en son geçen sene akbank reklaminda çeng çeng dubidi dubidi müzigi bize hatirlatilmistir. efsanedir, severiz, eglencelidir.
ayrica film bi lise dönemini anlatmasina ragmen oyuncularin yas ortalamasi 30 un üstündedir
1. nerdeyse 30 yıllık olmasına rağmen tekrar tekrar seyredilesi eskimeyen müzikaldir, her seyredişte müzikallerin yeniden doğuşu beklenmektedir. 20. yılı şerefine tekrar gösterime girmişliği vardır ve yine gişede başarılı olmuştur ancak bu yeni versiyonda renklendirme yapılmıştır ve john travolta'nın söylediği sandy şarkısı kesilmiştir.
• hayatimin filmlerinden birisidir. izlerken yaf keske bende o donemde yasasaydim dedirten filmdir. hic bir sahnesi hizli cekim olmamasi film canli tutar. uzerinden yillar gecse de yine de izleyecegimiz torunlarimiza izletebilecegimiz bir muzikal filmdir. john travolta' nin daha once bu muzikali tiyatroda farkli bir karakterde oynamasi ve rolu cok iyi bilmesi konuya hakim omasi gercekten filmi bastan sansli kilar. zaten film ekibinin birbirleriyle olan iliskileri ve dayanismaari filmin basarisini arttiran etki olmaktaydi. hatta bir cogu dogaclama olan karelerde nce oyuncular eglenmistir sonra da biz. ilk basta filme baslarken ya basaricaz ya da kaybedecegiz diyerek baslasalar da sonunda eglenceli cekim ve dayanisma film cekimleri daha bitmeden basardiklarini dusunmustuler. dunya film muzikal endustrisine ve hepimizin hayatina kazik cakmis filmdir.

 

16 yorum:

  1. selam

    Tam bi grease fanatiği yazmakda şuan, şarkıları tam anlamı ile mükemmel olan bu film-müzikal ı seyretmeyen yoktur herhalde bencede ..

    not: kelime doğrulamayı kaldır bence (nacizane tavsiye)

    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Bencede yoktur haralde
    Kelime doğrulama derken yazının kendisindenmi bahsediyorsun yoksa bu yazıyı yazdıktan sonra nedenini anlayamadığım şekilde bloğumdaki linklerin mavileşip morarmasındanmı bahsediyosun :)

    YanıtlaSil
  3. anlamını anlayamadığım şu tekerlekli sandalye önündeki bölümden :)

    kumanda paneli, ayarlar sekmesinden yorumlar sekmesini seçip , yorumlar için kelime doğrulanma kaldırırsını seçersen morarmanda (mecazi olarak)kalkar :)

    YanıtlaSil
  4. :) Anladım , şu en uyuz olduğum şey bendede varmış meğer . Valla kimse uyarmadığı için bende farkında değildim , teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  5. Linkler mavileşip morarıyor evet :)
    Kelime doğrulamayı bence de kaldır, belki de kaldırmışsındır :)

    Dur yazını okumadım tam, geri dönüyorum.

    Okudum ve geldim, grease müzikalini izlemedim. Bir tek ben varım galiba:)

    En kısa zamanda göz atacağım.

    YanıtlaSil
  6. EY ESERCE SEN NE OLURSAN OL.... BİR ANA VE BİR BABA OLMAK HAYATTAKİ EN ÖNEMLİ MİSYONDUR. İNSAN... ELİNE BEBEĞİNİ ALDIĞI ANDA KENDİHAYATINDAN VAZ GEÇİP YENİ GELEN ÜYENİN HAYATINI YAŞAMAYA BAŞLIYORSUN. O SANA MUHTAÇ SEN YEDİRİRSEN YİYİYOR,SEN ĞİÇİRİRSEN İÇİYOR.SEN SEVERSERSEN ODA OSEVGİYİ HİSSEDİYOR.O SEVGİYİ HİİSSETTİR EMİN OL GERİ DÖNÜYOR......

    YanıtlaSil
  7. "grease" iyiydi hoştu da yine de "batı yakası hikayesi"ni tek geçerim :)

    YanıtlaSil
  8. @pusarık

    Grease derim başka bir şey demem :)

    YanıtlaSil
  9. filmi izlememin üstünden çok zaman geçti ama müziklerini hala döne döne dinlerim.
    bir de diyeceğim şu ki,o dönemin kadın-erkek ilişkileri,arkadaşlık ortamları hala bugüngünkünden daha hoş görünüyor bana.isterdim şimdide değil de o yıllarda genç olmayı.

    YanıtlaSil
  10. @Bende hep derim yanlış zamanda yaşyorum ben diye , 70'ler 80'lerde genç olmalydım ben :)

    YanıtlaSil
  11. Fosforlu Cevriyeye bi gidemedim arkadaş çok yanarım ona gene yer yok gene yer yok ahh ahh bi izleyemiyceğim herhalde

    YanıtlaSil
  12. Grasei sahnede izlemiştim ama :D küçüktüm falan ama hacettepe öğrencilerinin hazırladığı bi müzikaldi :D

    YanıtlaSil
  13. valla ya filmini izleyeceksin yada brodway müzikalini :)

    YanıtlaSil