OYUNCAKÇI


pinokyo , Pinocchio , oyuncakci , toy

Bir oyuncakçıyım ben .
Hayatı istediler benden . Parçalar verdim onlara , yerleri belli olmayan , düzensiz , karmakarışık . Tek başına çok az şey ifade eden bu parçalar birleştikçe anlam kazanacaktı . Hayat birleştirdikleri parçalar kadar anlamlı olacaktı .Yap boz oldu istedikleri . Yapbozu tamamlayabilen kaç kişi oldu bilmiyorum ama bildiğim , herkes bileştirebildiği kadarını birleştirdi . Birleştiremedikleri parçaları bir köşeye saklayıverdiler
Dostluk istediler benden . Biraz hoşgörü aldım , biraz fedakarlık., birazda dayanışma . İçine birkaç tanede tahtadan  kazık atıverdim . Birleştirdim hepsini Edi ile Büdü çıktı ortaya . Yapımı en zor oyuncak oldu çünkü yapması çok uzun zaman alıyordu.
Umudu istediler benden . Hayallerine , umutlarına ulaşabilmek için emek harcanması gerektiğinden , boyalı kartonlar  , tahtadan bloklar verdim onlara . Hayal güçlerini kullanıp kendilerine maketler , modeller yapabilsinler umutlarının nasıl gerçekleşeceğini anlayabilsinler diye .
Mutluluk istediler  benden . Süslü püslü , karmaşık veya mekanik bir oyuncak vermek istemedim . Mutluluğu ne ederde , ne görünüşte aramasınlar  diye bende topaç yaptım onlara . Büyük , pahalı oyuncaklar yerine bu küçücük  , ucuz , tahtadan şey başlarını döndürsün istedim .
Aşk istediler  benden . Hayatı aldım , dostluğu , umudu , mutluluğu aldım , elimde ne kadar yalan varsa içine kattım . Sonra hepsini birleştirdiğimde bir kukla ortaya çıktı .Kuklasına en iyi hakim olanlar sevecekti bu oyuncağı  . Kimi kuklasını iyi oynattı , kimi bir süs eşyası olarak kullandı , kimi kukla hiç yalan söylemedi güzel kaldı , kimide yalan söyledikçe burnu uzayıp çirkinleşti . Çirkinleşenlerde çöpe atıldı .
Bir oyuncakçıyım ben . Oyuncak olmamak için oyuncak yapan

7 yorum:

  1. İlginç ve düşündüren bir paylaşım. Teşekkürler, selamlar.

    YanıtlaSil
  2. yazıyı okuyunca şaşırdım, bi tuhaf hissettim :)
    sebebine gelince, taslaklarda duran ve henüz yayınlamadığım bir yazım var ve içinde aynen şu cümle geçiyor;
    "zamanın elinde oyuncak olmamak için oyuncak yapıyordum..."

    YanıtlaSil
  3. huzur isteyenlere hangi oyuncağı yaptın ?

    YanıtlaSil
  4. Aşk istediler benden . Hayatı aldım , dostluğu , umudu , mutluluğu aldım , elimde ne kadar yalan varsa içine kattım .

    çok güzel...

    YanıtlaSil
  5. ~~iris
    İlginç bir tesadüf :) Benzer düşünce yapısına sahibiz demekki . İsimlerini hatırlayamıyorum ama birbirinden habersiz iki bilim adamı birbirlerine yakın tarihlerde aynı şeyi buluyolardı . Ona benzedi biraz :)

    ~~alizafersapci

    Ben teşekkü ederim :)

    ~~7.oda

    Huzur isteyenlere oyuncaklardan uzak durmalarını tavsiye ediyorum :)

    ~~Adsız
    Her şeyden biraz vardır aşkta :)

    YanıtlaSil
  6. Duygularımızı kontrol edebildiğimiz yere kadar bi oyuncakçı gibi davranabiliyoruz ama. Güçlü olmak lazım çok güçlü. oyuncaklara aldanmayacak kadar...

    YanıtlaSil
  7. Ne kadar güçlü olursa olsun ,ister istemez bazen insan oyuncaklarla oynamak istiyor bazen

    YanıtlaSil