SUSMAKDA BİR ERDEMDİR

sus , suskunluk , hemsire
                       Bazı insanlar vardır bilmedikleri yada çok az bildikleri şeyler hakkında yorum yaparlar . Hiç Çin işkencesine maruz kalmadım ama beni bu tip insanlarla diyaloga sokmak aynı etkiyi yaratıyor galiba . Sırf egolarını tatmin etmek ve sosyal çevrelerinde takdir görmek isteyen bu insanlar üstün körü bilgi sahibi oldukları konularda öyle yorumlar yaparlar ki sanırsınız bir üniversitede bu konu hakkında kürsü açtılar . Mesela bir arkadaşla futbol konuşuyoruz . Ben diyorum ki X takımı Z oyuncusunu satmakla hata yaptı . Çok bilmiş insan karşımda yorum yapıyor . Olur mu abi Y oyuncusu daha iyi . Ben çıldırıyorum tabi , etraftan ordan burdan duyduklarıyla bana ahkam kesen bu insana soruyorum. Abi bana Z oyuncusu ve Y oyuncusunun kaç maçını izlediğini söyler misin ? Kem kümler arasında saçmalamaya başlıyor arkadaş.“Ya ben bir maçını izledim ama çözdüm adamı”.Vay be,sen neymişsin be arkadaşım . Yada  ilk defa bir ilişki yaşayan arkadaşın kendini bu durumların duayeni ilan edip , abuk sabuk tavsiyelerde bulunması veya edebiyattan anlamayan bir arkadaşın kendini editör sanması gibi benzer sayısız örnek sayabilirim size . Bilmiyorsan sus , susmuyorsan da insanları aptal yerine koymaya çalışma . Bu şekilde bilgili görünmek , insanların takdirini almak bir yana o yanlarında ahkam kestiğin insanlar sana sadece saçma sapan konuşup antipatik olmak için elinden geleni yapan  bir insan gözüyle bakıyorlar . Bu tip insanların ne erkeği çekiliyor nede bayanı . Atalarımız ne güzelde söylemiş bu konuyla ilgili.  “Biliyorsan  konuş  ibret  alsınlar  bilmiyorsan  sus  adam  sansınlar”

2 yorum:

  1. Amanın bu kişilere laf anlatmakla uğraşmadan "evet canım" diyip yanlarından koşarak uzaklaşmak lazım.

    YanıtlaSil
  2. Yapacak başka bir şey yok zaten :)

    YanıtlaSil