NE FARKEDER

savas , war , cry soldier















Kaldır kafanı bak bir dünyaya
Akan bir damla kan olduktan sonra
Bir insan , bin insan ne farkeder
Bir mezar daha kazılıyorsa eğer
Parmak tetiği çektikten sonra
Müslüman , Hristiyan ne farkeder
Bu günü yaşıyorsan doyasıya
Yarınları takviminden çıkardıktan sonra
Kardeş kardeşi öldürmüş ne farkeder
Acı çeken senin kalbini acıtmıyorsa eğer
Namludan çıkan mermiye gözünü kapadıktan sonra
Ha sen ateş etmişsin , ha ateş edeni izlemişsin ne farkeder



11 yorum:

  1. Onlar en iyi timsah göz yaşı dökmeyi bilirler.

    YanıtlaSil
  2. Bize dokunmayan yılanlar kanka olmaya meyilli insanlık olunca
    duyarsızlık da peşi sıra geldi ...
    İnsanlığımızı böyle böyle yitirmeye başlamadık mı zaten...

    İnsanlar katledilirken ''Bu onların iç meselesi''diyebilecek kadar insanlığımızdan uzaklaşmışız ne acı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani o zaman ölen ölsün , bize bir zararı yok demek gibi birşey

      Sil
  3. Yüzyılalrdır insanların ve insanlığın sorunu, benim tarafıma saldırıyorlarsa sorun var başkasına saldırıyorlarsa sorun yok ya da daha kötüsü umursamazlık.
    Namludan çıkan mermiye gözünü kapadıktan sonra
    Ha sen ateş etmişsin , ha ateş edeni izlemişsin ne farkeder

    çok güzel özetlemişsiniz.

    YanıtlaSil
  4. Ben, kaldırıp kafamı dünyaya baktığım zaman ağlıyorum..Oyuncakları çalınmış çocukları buluyor gözlerim..Kan revan herşey..Sonra birde geleceğimin ışıldayan çocuklarını görüyorum..Pırıl pırıl bir gelecek, güzel gözbebekleri..Ben görmek istemiyorum kan revan halleri, kötü oluyorum..Üzülüyorum, kaçıyorum..Uzaklaşıyorum..kendi dünyamın rıhtımlarına sığınıyorum..Engin bir deniz var orada..Onu izliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor bir dünyamız var , bazı bünyeler kaldırmıyor işte olanları

      Sil
  5. Çok güzel bir şiir olmuş. Özellikle "Parmak tetiği çektikten sonra
    Müslüman , Hristiyan ne farkeder" kısmını insanların iyi idrak etmesi gerek. Dünya üzerinde savaşların sebebi %70 dinlerdir. Şuan sisi denen adamın müslüman olduğunu mu zannediyorsunuz :) ? Kendisi yahudidir ve belli oyunlarla başa getirilmiş, 1 yıl kadar pusuda beklemiştir. Ben son 1 yıldır deistim, dinlerin geçmişten beri insanlara birşey kattığını düşünmüyorum. O yüzden herhangi bi dini savunacak, kötüleyecek de değilim, fakat oynanan oyunlara herkes iyi dikkat etsin. Şimdi bazıları mısır için diyor ki , "müslüman müslümanı öldürüyor". Hayır işte, iş çok farklı. Ve evet, kan aktıktan sonra, müslüman, hristiyan, musevi, yahudi, deist, ateist, budist bilmemne ne fark eder...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün dinlerin özünde adam öldürmek , insanlara zulmetmek yoktur , barış , sevgi , ahlak vardır , erdem vardır . Dini böyle yaşamayan zaten eksik yaşıyordur . Dünyadaki bir çok oyun din üzerinden dönüyor zaten . Açıkgözlü olmak lazım , herşeye hemen atlamamak lazım .

      Sil
  6. Bazen insan yaptıklarından pişman da olabilir. Pişman olabilenlere ne mutlu.

    YanıtlaSil