RAHATSIZ ETMEYİN , DERTLEŞİYORUZ

istanbul , bogaz , turkey , marmara RAHATSIZ ETMEYİN , DERTLEŞİYORUZ
         Hey gidi İstanbul , ne kadar oldu acaba seninle konuşmayalı, ne kadar oldu o ışıl ışıl güzel gözlerine bakmayalı . Bir elimde çay , bir elimde sigara , altımda deniz , önümde senin ışıltıların . Ey güzel bayan , bu berbat akşamı güzelleştiriyorsun ya , daha ne isterimki .Müzik yokmu diyorsan oda var be güzelim , olmazmı . "Hiç bir şey için değmez" diyor şarkıda . Değmezmi İstanbul'um , hiç bir şey için değmezse bizde hiç bir şey için değmeyen olmuyormuyuz . Değeceklerde var İstanbul'um . Ondan değilmi değeceğini düşündüklerimizi bulduğumuzda sıkı sıkı tutmamız , biz tutuyoruzda onlar sıkıya gelemedi be güzelim . Gelmediler gerçeklerle yüz yüze gelmeye . Gele gele kendi korkularına geldiler. Sonrada o korkularında yitip gittiler . Geçmişim vapurun en ucuna , bakıyorum köpük köpük denize . Trabzanlara Çıkıp bağırasım geliyor, "Dünyanın kralı benim" diye . Hani vardı ya filmde , hani "atlarsan bende atlarım" diyordu ya . Atladıkta kim gördükü bizi , kim kurtardıki bizi boğulmaktan . Soluğumuz kesildi , buz kestik , yüreğimiz buz tuttu o suların içinde. Ama ne atlamak , ne boğulmak , nede ölmek zor geldi bize . Zor olan neydi biliyormusun . Biz atladık onlar atladı diye ama bir baktık ki oyuna gelmişiz . Onlar atlamamışlarki , onların peşinden gitmeye o kadar şartlanmışızki atlamadıklarını bile anlayamamışız işte. Komik değilmi ? Ama o buz gibi suyun içinde her tarafına iğneler batarken boğulduğunda hiçde komik gelmiyor inan bana . Hani aklımdan geçmiyoda değil şimdi şu karanlık suya kendini bırakmak . Ne olacakki , nasıl olsa kimse kurtarmayacak . Bırakır giderim işte şu hiç bir şey için değmeyen dünyayı . Nasıl olsa ayrılıktan zor bellemiş ölümü Mihriban . Gitsek umrunda olmaz Mihriban'ın merak etme sen . Bilsen ne özledim Hüseyin'imle Meryem'imi . Bekliyorlarmıdır acaba beni . Ama olmaz , bırakıp gitmek olmaz . Biz inadına yaşamıyormuyuz zaten, hem yapacak daha çok şeyimiz yokmu ? Yarımmı kalsın bütün emeklerimiz ? Gülme kızım sende haklısın . Hangi emeğimizin karşılığını aldıkki İçim nasıl daralıyor bir bilsen , kalbim nasıl sıkışıyor , deli gibi bağırmak geliyo içimden, ağlasam diyorum oda olmuyor. Gözyaşlarım bile bırakmış beni . Bak durduk yere eski günler geldi aklıma . "Paramız yoksada haysiyetimiz var" diyordu şairin biri , bizde dinleyip dinleyip hiç olmazsa haysiyetimizle avunuyorduk . Oda kalmadı be güzelim . Oda kaldı birilerinin ayakları altında. Ne haysiyet kaldı , ne umut nede ruhumuz. Saysam uzar gider böyle . O yüzden boşver gitsin . Gördünmü herşeyimizi almışlarda bizde kalmışız çırılçıplak . Üzerimiz örtülüde içimiz çıplak kaldı be yavrum . Of be istenbul'um , of ki ne of . Üzerimize bastılar bizim . Hem seni ezdiler hemde beni .Kirlettiler bizi , kolumuzu kandımızı kırdılar , yüreğimize paslı hançerler soktular , betonla kapladılar her yanımızıda yapmayın durun diyemedik . Sonrada bizi suçladılar , sevmediler beğenmediler bizi , yaşanmaz dediler , bu ne hal dediler . Demedilerki bir kanadınızıda biz saralım , bir kirinizide biz temizleyelim , tutalım kaldıralımda biraz soluklanın.Hadi yapmadılarda bunları , bir yarada onalar açtılar . Herşey fethedene kadarmış güzelim . Önce methiyeler düzdüler bize sonrada fethetdiler de amaçları farklıymış . Sandıkki mutlu olacaklar bizide mutlu edecekler . Yok be güzelim yok, bizi hırpalamak için alıkoymuşlar . Koymuşalar bir tekme daha . Hadi bakayım eksik kalmasın , buda bizden olsun diye Neyse İstanbul'um , vapur iskeleye yaklaşıyor . Bizde dert bitmez , tasa bitmez . Sende asırlar gizli , bende yıllar . Senin yaşadığın asırları ben yıllaramı sığdırdım bilmem ama seviyorum seni be dertli güzel .Seviyorum seni

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder